Pazarlamanın nihai hedefi, kesintisiz olarak talep yaratmaktır.
Ancak İcra ve Yönetim Kurullarının çoğu, bu talebi yaratmak için pazarlamaya harcanan para karşılığında ne elde ettiklerini tam anlamıyla bilmemektedirler.
İş ortamında üretim veya satış gibi bir çok konu ölçülebilir performans göstergeleriyle izlenebilirken, pazarlama iletişiminin performansını anlamak gri bir alandır. Fakat pazarlama işlerinin performansı da aslında diğerleri kadar ölçülebilirdir.
Daha iyi pazarlama yürütmenin yolu, şu 3 ilkeyi HER ZAMAN, AYNI ANDA ve HER YERDE tavizsiz uygulamaktır.
Üst düzey yöneticiler ve ekipleri genellikle bu 3 temel ilkede duruma göre geçişler yaparlar. Ya yaratıcı ve etkili reklam ve pazarlama iletişimine yönelirler veya aniden, özellikle kriz zamanlarında verimlilik üzerinde odaklanmak eğilimindedirler. Böyle zamanlarda işlerinin çapını ne kadar etkileyeceğini tam anlamıyla hesap etmeden bütçeleri keserler.
Daha iyi pazarlama yapmanın yolu YÖNETİMSELdir.
Yönetim, motive ederek ve bu 3 temel ilkenin uygulanmasında ısrar ederek ve de süreklilikle izleyerek yönetmelidir.
Dünyada benzersiz olan MCA Teknolojisi, bu 3 temel ilkenin uygulanmasında her zaman, her yerde ve süreklilikle uygulanması için işletmelerin yönetim kademelerine imkan sunar. Çözüm hazırdır ve teknik olarak uygulanması çok kolaydır.
Ancak İcra ve Yönetim Kurullarının çoğu, bu talebi yaratmak için pazarlamaya harcanan para karşılığında ne elde ettiklerini tam anlamıyla bilmemektedirler.
İş ortamında üretim veya satış gibi bir çok konu ölçülebilir performans göstergeleriyle izlenebilirken, pazarlama iletişiminin performansını anlamak gri bir alandır. Fakat pazarlama işlerinin performansı da aslında diğerleri kadar ölçülebilirdir.
Daha iyi pazarlama yürütmenin yolu, şu 3 ilkeyi HER ZAMAN, AYNI ANDA ve HER YERDE tavizsiz uygulamaktır.
- pazarda iletişim yaparken veya reklam verirken azami etki ve etkinliği sağlamak (yaratıcı iletişimle doğru mecralarda doğru zamanlarda olmak).
- Bu azami etkiye asgari bütçe ile ulaşmak (bu, verimlilik olarak adlandırılır).
- Son olarak ve en önemlisi; bu iletişim ve reklam etkisinin marka bilinirliğine, algısına ve işlerimize, satış ve pazar payına ne kadar dönüştürüldüğünü ölçebilmek, gereken noktalarda doğru kararları alarak ilerlemektir (bunun için ise şeffaflık ve hesap verebilirlik kavramları ön plana çıkar).
Üst düzey yöneticiler ve ekipleri genellikle bu 3 temel ilkede duruma göre geçişler yaparlar. Ya yaratıcı ve etkili reklam ve pazarlama iletişimine yönelirler veya aniden, özellikle kriz zamanlarında verimlilik üzerinde odaklanmak eğilimindedirler. Böyle zamanlarda işlerinin çapını ne kadar etkileyeceğini tam anlamıyla hesap etmeden bütçeleri keserler.
Daha iyi pazarlama yapmanın yolu YÖNETİMSELdir.
Yönetim, motive ederek ve bu 3 temel ilkenin uygulanmasında ısrar ederek ve de süreklilikle izleyerek yönetmelidir.
Dünyada benzersiz olan MCA Teknolojisi, bu 3 temel ilkenin uygulanmasında her zaman, her yerde ve süreklilikle uygulanması için işletmelerin yönetim kademelerine imkan sunar. Çözüm hazırdır ve teknik olarak uygulanması çok kolaydır.
Not: MCA Systems, Integration
firmasının 2012 yılında lansmanı yapıldıktan sonra büyük bir hızla dünyaya
yayılmakta olan ve doğrudan C-seviye (CEO, CMO, CFO, GM, Marketing Manager vb.)
yöneticiler için son derece kapsamlı bir şekilde yapılandırılmış ve oyunun
kurallarını değiştiren yenilikçi ve ileri bir teknoloji ürünüdür. Dünyada
benzersiz olan ve bir dash-board üzerinden yönetimsel kararların alınabilmesini
sağlayan bu sistem, üst düzey yöneticilerin milyonlarca dolarlık pazarlama
bütçelerini daha etkin yöneterek, %20'lere yaklaşan verimlilik elde edip
rekabet güçlerini arttırmalarını sağlamaktadır. Konu, “marketing management”
değildir, “managing marketing”dir. Yönetim seviyesine, kolay anlaşılır ve
sistemli düşünmeyi getiren bu altyapının
en büyük faydası da özellikle pazarlama yöneticilerine olmaktadır, zira
bütçelerini nereye/neden/nasıl harcıyor olduklarını, bunun sonucunda
şirketlerine ne kazandırıyor olduklarını MCA sistemi ile çok daha rahat
anlatmaktadırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder