Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Şubat 2014 Pazar

Pazarlama İletişimini İyi Yönetmek Nedir? Nasıl Yapılır? en son trend...

Pazarlamanın nihai hedefi, kesintisiz olarak talep yaratmaktır.

Ancak İcra ve Yönetim Kurullarının çoğu, bu talebi yaratmak için pazarlamaya harcanan para karşılığında ne elde ettiklerini tam anlamıyla bilmemektedirler.

İş ortamında üretim veya satış gibi bir çok konu ölçülebilir performans göstergeleriyle izlenebilirken, pazarlama iletişiminin performansını anlamak gri bir alandır. Fakat pazarlama işlerinin performansı da aslında diğerleri kadar ölçülebilirdir.

Daha iyi pazarlama yürütmenin yolu, şu 3 ilkeyi HER ZAMAN, AYNI ANDA  ve HER YERDE tavizsiz uygulamaktır.

  1. pazarda iletişim yaparken veya reklam verirken azami etki ve etkinliği sağlamak (yaratıcı iletişimle doğru mecralarda doğru zamanlarda olmak).
  2. Bu azami etkiye asgari bütçe ile ulaşmak (bu, verimlilik olarak adlandırılır).
  3. Son olarak ve en önemlisi; bu iletişim ve reklam etkisinin marka bilinirliğine, algısına ve işlerimize, satış ve pazar payına ne kadar dönüştürüldüğünü ölçebilmek, gereken noktalarda doğru kararları alarak ilerlemektir (bunun için ise şeffaflık ve hesap verebilirlik kavramları ön plana çıkar).
ve tabii tüm bunları biliyor, anlıyor olmaktır.

Üst düzey yöneticiler ve ekipleri genellikle bu 3 temel ilkede duruma göre geçişler yaparlar. Ya yaratıcı ve etkili reklam ve pazarlama iletişimine yönelirler veya aniden, özellikle kriz zamanlarında verimlilik üzerinde odaklanmak eğilimindedirler. Böyle zamanlarda işlerinin çapını ne kadar etkileyeceğini tam anlamıyla hesap etmeden bütçeleri keserler.

Daha iyi pazarlama yapmanın yolu YÖNETİMSELdir.

Yönetim, motive ederek ve bu 3 temel ilkenin uygulanmasında ısrar ederek ve de süreklilikle izleyerek yönetmelidir.

Dünyada benzersiz olan MCA Teknolojisi, bu 3 temel ilkenin uygulanmasında her zaman, her yerde ve süreklilikle uygulanması için işletmelerin yönetim kademelerine imkan sunar. Çözüm hazırdır ve teknik olarak uygulanması çok kolaydır.



Not: MCA Systems, Integration firmasının 2012 yılında lansmanı yapıldıktan sonra büyük bir hızla dünyaya yayılmakta olan ve doğrudan C-seviye (CEO, CMO, CFO, GM, Marketing Manager vb.) yöneticiler için son derece kapsamlı bir şekilde yapılandırılmış ve oyunun kurallarını değiştiren yenilikçi ve ileri bir teknoloji ürünüdür. Dünyada benzersiz olan ve bir dash-board üzerinden yönetimsel kararların alınabilmesini sağlayan bu sistem, üst düzey yöneticilerin milyonlarca dolarlık pazarlama bütçelerini daha etkin yöneterek, %20'lere yaklaşan verimlilik elde edip rekabet güçlerini arttırmalarını sağlamaktadır. Konu, “marketing management” değildir, “managing marketing”dir. Yönetim seviyesine, kolay anlaşılır ve sistemli düşünmeyi getiren bu altyapının en büyük faydası da özellikle pazarlama yöneticilerine olmaktadır, zira bütçelerini nereye/neden/nasıl harcıyor olduklarını, bunun sonucunda şirketlerine ne kazandırıyor olduklarını MCA sistemi ile çok daha rahat anlatmaktadırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder